lørdag den 31. marts 2018

Den nødvendige, kedelige opsparing

(Guldananasen er fucker sej. Jeg har selv en fra Areastore)
Jeg har endnu ikke rigtig skrevet om de hårde, kolde tal når man skal tilbringe tre år i en af de dyreste byer i Europa. Det får jeg lige taget mig sammen til lidt senere, men jeg kan sige så meget, at det er temmelig deprimerende læsning nogle gange. Især når man hader sit job i supermarkedet (men andre skal selvfølgelig ikke kommentere på det) og man har gået liiidt for mange dage uden at have fået vikartimer. Så føles pengene temmelig små, og det der mål om at spare op føles næsten umuligt. Suk. Men det handler jo om at ofre alle småtingene for at få noget bedre i fremtiden, ikke?

Jeg har derfor prøvet at gøre det nemmere for mig selv ved at inddele de forskellige poster i budgettet så præcist jeg kan og inddele det i måneder - og så i små mål jeg kan hygge mig lidt med, så det føles mere overskueligt. Så jeg kan se at jeg har sparet op til mine studiebøger, en måned i England med alle udgifter dækket, eller måske to måneders studieafgifter. Så føles det ikke som om at man bare kaster penge mod et sort hul, mens den der Rick Owens jakke står ved siden af og spøger i bevidstheden. Jeg har endda også overvejet at gå fuldstændig cliché og lave en Pinterest-tavle med motivation til at få sparet op.
Hvis nogen andre kender til det der med at skulle spare op til en stor ting (say 250.000 kroner) og har et par råd til hvordan man bevarer motivationen, så må I endelig sige til! Guderne skal vide at jeg har et stort beløb at kunne øve mig på...

Photo by rawpixel.com on Unsplash

Ingen kommentarer:

Send en kommentar