onsdag den 11. april 2018

Tanker når man søger bolig i London



Jeg er så småt ved at være klar til at indsende en ansøgning til en række boliger i London. Det er ikke nogen let proces, og involverer en del research og laaaange telefonkøer. Og så er der selvfølgelig prisen, men det er en helt, helt anden historie. I hvert fald har jeg nedfældet et par tanker der dukkede op undervejs i processen:

1) I forhold til at pundet er så lavt for tiden, så må det sgu da kunne lade sig gøre at finde bolig der ikke sluger hele min SU....

2) Jeg tog fejl. Fucking christ.

3) Er jeg egentlig ikke bare helt a-okay med fælles bad og toilet? Nej?

4) Øj, det her var alligevel billigt. Synd at busturen på 40 minutter hver vej gør værelset lige så dyrt som det der ligger tættere på campus.

5) "Welcome to King's College Accommodation Support. You are now number... eight in the queue."

6) (30 minutter senere) "You are now number... seven in the queue."

7) Hvis jeg skal vide om jeg kan ansøge om særlig leje, så skal jeg få fat i et Student Finance number. Eaz.

8) For at få et Student Finance number skal jeg åbenbart have et sted at leje. Er det Kafka der har lavet de her regler?

9) Download og udfyld formularen, og send. Okay, det kan jeg godt.

10) ... 24 sider!? Der skal stemples og underskrives af en... revisor?

Det er vist godt at der stadig er lidt tid inden september måned.

Photo by Daria Shevtsova on Unsplash

Ingen kommentarer:

Send en kommentar